Corona: Mexické pivo, které si získalo celý svět

Corona

Corona je typické mexické pivo, které si získalo popularitu po celém světě. Jeho charakteristickým znakem je sladká chuť a lehkost, což ho činí ideálním nápojem pro osvěžení v horkých letních dnech. Původně se vyrábělo pouze na území Mexika, avšak dnes už se může pochlubit tím, že se prodává téměř ve 180 zemích světa. Corona má také zajímavou historii, která sahá až do roku 1925, kdy bylo poprvé představeno ve městě Cervecería Modelo. Dnes si každý může dopřát sklenici tohoto populárního piva jako ideální doplněk při grilování nebo v pátečním večeru s přáteli.

Historie značky Corona

Značka Corona je mexické pivo, které se vyrábí již více než sto let. Historie této značky sahá až do roku 1925, kdy bylo pivo poprvé vyrobeno v městečku Mexico City v Mexiku. Od té doby se stalo velmi populárním po celém světě a stalo se jednou z nejúspěšnějších místních značek.

Přestože původně byla značka Corona určena pouze pro místní trh, její popularita rychle narůstala a brzy se rozšířila i do dalších zemí. V současnosti se pivo prodává v téměř každém koutě světa a je oblíbeným nápojem milionů lidí.

Jak značka Corona rostla, také se rozšiřovala i škála nabízených produktů. Kromě tradičního Corona Extra jsou dnes k dispozici další varianty, jako například Corona Light nebo Coronita. Tyto lehčí verze jsou velmi oblíbené zejména u lidí hledajících osvěžení při slunečných letních dnech.

Historie značky Corona ukazuje, jak úspěšným výrobkem se může stát nápoj spojený s mexickou kulturou a tradicemi. Dnes je Corona jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších značek piv na světě a dál se rozšiřuje do dalších zemí.

Výroba piva Corona

Výroba piva Corona začíná v mexické továrně, kde se zpracovávají vybrané suroviny. Hlavními složkami jsou kvalitní chmel a ječmen, které jsou smíchány s vodou a speciálním kvasnicovým kulturám. Tento proces trvá několik hodin a během něj dochází ke konverzi sacharidů na alkohol a oxid uhličitý.

Po dokončení fermentace se pivo nechá zrát v chladných sklepech po dobu alespoň dvou týdnů, aby se dosáhlo specifických chuťových charakteristik. Po této době je pivo připraveno na středně silné karbonizaci a balení do připravených lahví nebo plechovek.

Nakonec jsou hotové produkty odeslány do distribučních center, odkud putují po celém světě do rukou spokojených konzumentů. Díky svému charakteristickému sladkému aroma a mírně hořké chuti si Corona získala velkou popularitu mezi pivními nadšenci i amatérskými milovníky piva.

Charakteristika chuti a aroma

Corona je mexické pivo, které se vyrábí od roku 1925. Je to světlý ležák, který má charakteristickou chuti a aroma. Corona má jemnou sladovou chuť s lehkou hořkostí, která pochází z přidání chmelu. Také má příjemné ovocné aroma, často popisované jako citronové nebo limetkové. Tento citrusový nádech dává Coroně osvěžující a lehký charakter, což ji činí ideálním pivem pro pití v teplém počasí. Celkově je Corona populárním pivem na celém světě a nenajdete mnoho lidí, kteří by neznali jeho jedinečnou chuť a aroma.

Oblíbené varianty piva Corona

Pivo Corona je jedním z nejoblíbenějších druhů mexického piva a má mnoho variant, které se liší v chuti a obsahu alkoholu. Mezi nejpopulárnější patří například Coronita Extra, Coronita Lager, Coronita Light a Corona Premier. Každá z těchto variant má svou jedinečnou chuť a charakteristiku, čímž uspokojí potřeby různých typů konzumentů. Obecně jsou piva Corona známá pro svou příjemnou lehkost a osvěžující chuť s nádechem citrusů, což je ideální po náročném dni nebo jako doplněk k pikniku nebo grilování s přáteli. Není proto divu, že se toto pivo těší oblibě po celém světě a stalo se ikonickým zástupcem mexické kultury.

Kombinace s jídlem

Když si připomenu mexické pivo Corona, jako první mě napadne jeho ideální kombinace s jídlem. Pro mnoho lidí je kousek masa grilovaného nad ohněm a láhev Corona takřka synonymem slunečných dnů strávených na pláži nebo v zahradě. Kombinace světlého piva s citronovou plůdkou a limetkami spolu s pikantními omáčkami a rybím masem jsou dokonalým párem. Nicméně, doporučuje se střídat pití piva s konzumací vody, aby se zabránilo dehydrataci.

Corona a mexická kultura

V poslední době se v souvislosti s aktuální pandemií často mluví o slově "corona". Nicméně, ne vždy se musí jednat o vir. V Mexiku je to také název tamního pivovaru, který produkuje slavné mexické pivo Corona. Pivo Coronu zná a oblíbil si celý svět, ať už jako doprovod k jídlu nebo jako osvěžující nápoj na pláži.

Navzdory tomu, že pandemie negativně ovlivnila korporaci Grupo Modelo, majitele pivovaru Corona, toto pivo zůstalo stále velmi populární a důležité pro mexickou kulturu. Je symbolem slunce a tepla Mexika a spojuje lidi při společných oslavách např. během Día de los Muertos (Den mrtvých) nebo podobných festivalů. Balení piva Corona s ikonickým logem slunce se stalo módním doplňkem pro mladé lidi po celém světě.

I přes probíhající krizi je tedy možné najít pozitivní stránky v připomínání této ikonické značky. Zdá se, že odpoutání od negativních asociací slova "corona" kvůli pandemii pomohlo osvobodit tento symbol kultury k mexickým kořenům a vzbudilo větší zájem o mexickou kulturu jako celek.

Marketingové strategie značky Corona

Marketingové strategie značky Corona jsou klíčové pro úspěšný prodej tohoto mexického piva v celém světě. Značka se zaměřuje na propagaci svého produktu jako nápoje vhodného pro trávení volného času a prožití zábavy s přáteli, čímž oslovuje především mladší generace. Kromě toho se Corona snaží využít módní trendy, jako jsou letní festivaly nebo plážový styl života, aby posilovala svůj image moderní a trendové značky. V rámci marketingových kampaní také výrazně využívá logo značky, které je udělává snadno rozpoznatelnou a identifikovatelnou mezi mnoha dalšími pivy na trhu. Celkově lze říci, že marketingové strategie značky Corona jsou velice úspěšné a podporují růst popularity tohoto mexického piva po celém světě.

Vliv pandemie COVID-19 na prodej piva Corona

Pandemie COVID-19 měla výrazný dopad na celkový prodej alkoholu, a to se týká i mexického piva Corona. Zpočátku se objevily obavy, že jméno tohoto piva bude negativně ovlivňovat jeho prodej kvůli spojení s názvem nového viru. Nicméně, jak ukazuje praxe, prodej piva Corona nebyl tak zasažen jako se očekávalo. V důsledku toho se výrobce stále drží na trhu a snaží se najít nové cesty k dosažení zákazníků v době pandemie, například nabídkou balených produktů určených pro konzumaci doma. Celkově lze tedy říci, že i přes situaci s COVID-19 si pivo Corona udrželo svou pozici na trhu a nachází si své stálé zákazníky.

Závěrem lze říct, že přestože se název piva Corona v poslední době spojil s aktuální pandemií koronaviru a prodeje tohoto piva v některých zemích klesly, jedná se stále o oblíbenou značku piva po celém světě. Své by o tom mohli vyprávět milovníci slunce, pláže a osvěžujícího drinku s plátkem limetky na okraji sklenice. Corona je symbol Mexika, ale také dobrých časů strávených s přáteli nebo rodinou. Ať už si ji pijete samotnou nebo jako součást populárního koktejlu, určitě nepodceňujte chuť a kvalitu tohoto stoletého piva.

Publikováno: 28. 10. 2023

Kategorie: nápoje